duminică, 14 noiembrie 2010

Autocaracterizare psihologica

Intotdeauna am avut o oarecare retinere cand vine vorba de a ma autocaracteriza,dar tinand cont de rezultatul unui test pe care l-am efectuat pot spune ca rezultatele au fost cat se poate de potrivite caracterului meu.
  Procentul de 40% melancolica se asociaza cu unele caracteristici tipice acestui temperament.Dupa parerea mea,la mine pot spune ca se potrivesc trasaturi precum procesul afectiv intens si durabil,pentru ca tind sa traiesc fiecare moment cu o intensitate care trece peste parametrii normalitatii altor persoane,atasandu-ma foarte repede de oricine insuseste anumite trasaturi apreciate de mine,nu fac intotdeauna lucrurile din impuls,ci le gandesc o perioada care depinde de seriozitatea problemei,si ma implic cu totul in ceea ce fac daca activitatea aceea ma atrage si imi starneste interesul.De asemenea,sunt o persoana care prefera sa fie independenta si ca isi traiasca viata pe cont propriu fara a depinde de prea multe persoane din jur,daca ar fi cu putinta independenta total.Acestea sunt trasaturile pozitive care ma reprezinta legat de aceasta parte de temperament.
   Latura mea melancolica are si parti negative cum ar fi adaptabilitatea redusa pentru ca imi displace sa imi schimb obiceiurile,prietenii si stilul de viata.Defectele mele ating apogeul cand vine vorba despre predispozitia spre anxietate,orice lucru care nu se rezolva asa cum ar trebui sau orice turnura in cadrul unui plan dandu-mi senzatia intensa de neliniste.Acest fapt atrage si neincrederea in sine,care la mine atinge cote apropiate de nulitate in majoritatea timpului,incadrandu-ma in randul pesimistilor.
Conform testului,25 % ma reprezinta spiritul coleric.In opinia mea acesta are legatura cu faptul ca am tendinta de a trece dintr-o extrema in alta.In cazul in care apare o problema ce necesita a fi rezolvata sau chiar si daca este vorba doar despre un plan,pot spune ca dau dovada de o vointa accentuata incercand sa fac tot posibilul sa fie asa cum trebuie,fapt care denota,intr-o anumita masura,ambitie.O alta caracteristica ar fi diversitatea si intensitatea reactiilor si pasionalitatea in cadrul anumitor acctivitati,dar si inegalitatea trairilor.
Din punct de vedere al trasaturilor caracterului ce tin de partea sangvinica si cea flegmatica imi pot fi asociate caracteristici precum sociabilitatea si toleranta,dar si acestea depind de starea actuala.
  Dintre extravertit si introvertit nu pot spune ca mi se potriveste o caracteristica anume.Din cele doua pot alege diferite trasaturi .Din punct de vedere al extrovertitului,mi se potrivesc lucruri ca sociabilitatea.Perioadele prea lungi de singuratate ma pot deprima,ma imprietenesc cu usurinta si acumulez energie din contactele cu alti oameni,dar imi epuizez repede rezervele.Din partea introvertitului mi se insusesc idei precum faptul ca imi place compania oamenilor,dar am nevoie si de scurte momente de singuratate in care sa meditez in liniste,prefer grupurile mai mici pentru ca o companie prea numeroasa ma oboseste si de cele mai multe ori ezit sa actionez pierzand momentele oportune.
Dintre cele opt tipuri temperamentale,cu ajutorul unui test,am ajuns la concluzia ca am un comportament de tip EnAP (emotiv non-activ primar) asociat persoanelor nervoase.Tind sa am o dispozitie variabila,sunt indiferenta la obiectivitate si am un gust pronuntat pentru bizar,oribil,macabru si in general pentru lucrurile negative.De asemenea muncesc neregulat si numai dupa plac,am nevoie de imbolduri pentru a iesi din starea de plictiseala si inactivitate si sunt inconstanta in viata sentimentala,fiind rapid de sedus si de consolat,iar in momentul in care manifest un interes puternic pentru cineva,pot ajunge sa iubesc atat de intens incat sunt dispusa sa risc foarte multe lucruri pentru a garanta fericirea acelei persoane,binele meu fiind pus pe un plan secund.
   In concluzie,sunt o persoana cat se poate de complicata si in acelasi timp obisnuita.

2 comentarii:

  1. frumoasa autocaracterizare:). Mi-am facut tema la Comunicare dupa autocaracterizarea ta. Ma-m cam regasit:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru apreciere :) ma bucur ca ti-a fost de folos.

      Ștergere